-
Prawo
Mediacje szkolne i rówieśnicze – obowiązujące standardy
przez Sebastian Paczosprzez Sebastian PaczosMediacje to doskonałe narzędzie rozwoju uczniów i nauczycieli. Szkoła jest miejscem spotkania ludzi o różnych zainteresowaniach, poglądach, wyznających odmienne religie, różniących się zamożnością. W takich okolicznościach konflikt z jego dynamiką i przebiegiem jest procesem normalnym występującym w każdej grupie wiekowej, narodowościowej, etnicznej. Aby mediacja była skuteczna powinna być prowadzona według określonych zasad, które zostaną omówione w tekście.
-
Nie od dziś wiadomo, że edukacja to przyszłość. Co to oznacza? Dla jednych będzie to inwestycja, dla innych rozwój, a dla niektórych sposób na życie. Dla nas edukacja i przyszłość mają wspólny mianownik, którym jest podążanie za dziećmi i młodzieżą.
-
Dział będzie poświęcony prawu oświatowemu oraz etyce zawodowej nauczyciela. Oba te obszary są kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości edukacji oraz tworzenia bezpiecznego i etycznego środowiska szkolnego.
-
Międzykulturowość
Edukacja międzykulturowa
przez Olga Stobiecka-Rozmiarekprzez Olga Stobiecka-RozmiarekW ciągu ostatnich dwóch lat społeczności szkolne stały się bardzo wielokulturowymi środowiskami. W polskich szkołach uczą się dzieci cudzoziemskie z Ukrainy (88,3%), Białorusi (5-8%), Rosji (od 1% do 3%), Wietnamu (od 0,4% do 2%) oraz Bułgarii (0d 0,3% do 1%). Oczywiście spotkać można też osoby z innych krajów i kontynentów, nie stanowią już jednak mniejszości uchwyconej w statystykach.
-
Obszar zainteresowań niniejszego działu, czyli PSYCHOLOGIA, stanowi jeden z filarów funkcjonowania w środowisku edukacyjnym. Mamy świadomość, że potrzeby w tym zakresie są pilne.
-
Międzykulturowość
Powitanki – ćwiczenie na dobry start
przez Olga Stobiecka-Rozmiarekprzez Olga Stobiecka-Rozmiarek„Powitanki” – to ćwiczenie na dobry początek każdej lekcji, wprowadzające rozluźnienie, śmiech, zabawę i dobrą atmosferę w klasie. Co najważniejsze, ta krótka gra pozwala spotkać się ze wszystkimi, zobaczyć i usłyszeć każdego w grupie. Wartością dodaną jest poznawanie różnych języków. Skorzystaj z gotowego scenariusza!
-
Międzykulturowość
Budowanie klasy międzykulturowej
przez Dominika Cieślikowskaprzez Dominika CieślikowskaTworzenie klasy międzykulturowej to proces – recenzja publikacji
-
Oczywistym jest fakt, że obecnie zarówno nauczyciele jak i uczniowie korzystają z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Jako nauczyciele, chcemy wiedzieć, które fragmenty prac uczniów powstały we współpracy z AI, a które uczeń stworzył samodzielnie. Czy w takim razie my też, jako nauczyciele, powinniśmy zaznaczać elementy które stworzyliśmy z udziałem sztucznej inteligencji?
Na to i inne pytania dotyczące etyki AI i zawodu nauczyciela odpowiedź znajdziecie w podkaście. -
PodkastyPrawo
Zmiany w podstawie programowej z języka polskiego – podkast
przez Joanna Artiemjewprzez Joanna ArtiemjewObecny rok charakteryzuje się wieloma zmianami, które nauczyciele jak i uczniowie muszą uwzględnić w codziennej pracy. Jedną z takich nowości są zmiany w podstawach programowych. Jak to wygląda w przypadku języka polskiego, opowiedziała nam o tym Joanna Artiemjew – nauczycielka, egzaminatorka, polonistka z wieloletnim doświadczeniem, która pamięta niejedną reformę systemu edukacji.
-
Dobrostan to pojęcie spopularyzowane w czasie lockdownu. Dziś nie tylko nie traci na aktualności, można nawet rzec, że jego akcje idą w górę. Sprawdź, jak ty masz się z tą tendencją.
-
Międzykulturowość
Edukacja międzykulturowa w szkołach
przez Olga Stobiecka-Rozmiarekprzez Olga Stobiecka-RozmiarekEdukacja międzykulturowa ma dziś ogromne znaczenie. Od dwóch lat doświadczamy sytuacji, w której wielokulturowość jest naszą codziennością. Ta różnorodność wymaga nie tylko zauważenia i nazwania, ale przede wszystkim troskliwego zaopiekowania się. Tu z pomocą przychodzi konsekwentnie i planowo wdrażana edukacja międzykulturowa.
-
Przyszłość
Sztuczna inteligencja, uwaga, mamy rewolucję!
przez Katarzyna Włodkowskaprzez Katarzyna WłodkowskaNarzędzia oparte o algorytmy sztucznej inteligencji ogniuskują ostatnimi czasy zainteresowanie środowisk biznesowych i edukacyjnych. Czasy, kiedy nauczyciel był jedynym rzetelnym źródłem informacji, odeszły bezpowrotnie w zapomnienie. Czy to oznacza, że AI będzie np. nieocenioną pomocą w kwestii oceniania uczniów? Czy powinniśmy się bać sztucznej inteligecji?