-
Edukacja Międzykulturowa
Powitanki – ćwiczenie na dobry start
przez Olga Stobiecka-Rozmiarekprzez Olga Stobiecka-Rozmiarek„Powitanki” – to ćwiczenie na dobry początek każdej lekcji, wprowadzające rozluźnienie, śmiech, zabawę i dobrą atmosferę w klasie. Co najważniejsze, ta krótka gra pozwala spotkać się ze wszystkimi, zobaczyć i usłyszeć każdego w grupie. Wartością dodaną jest poznawanie różnych języków. Skorzystaj z gotowego scenariusza!
-
Edukacja Międzykulturowa
Budowanie klasy międzykulturowej
przez Dominika Cieślikowskaprzez Dominika CieślikowskaTworzenie klasy międzykulturowej to proces – recenzja publikacji
-
Oczywistym jest fakt, że obecnie zarówno nauczyciele jak i uczniowie korzystają z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Jako nauczyciele, chcemy wiedzieć, które fragmenty prac uczniów powstały we współpracy z AI, a które uczeń stworzył samodzielnie. Czy w takim razie my też, jako nauczyciele, powinniśmy zaznaczać elementy które stworzyliśmy z udziałem sztucznej inteligencji?
Na to i inne pytania dotyczące etyki AI i zawodu nauczyciela odpowiedź znajdziecie w podkaście. -
PodkastyPrawo i Etyka Zawodowa
Zmiany w podstawie programowej z języka polskiego – podkast
przez Joanna Artiemjewprzez Joanna ArtiemjewObecny rok charakteryzuje się wieloma zmianami, które nauczyciele jak i uczniowie muszą uwzględnić w codziennej pracy. Jedną z takich nowości są zmiany w podstawach programowych. Jak to wygląda w przypadku języka polskiego, opowiedziała nam o tym Joanna Artiemjew – nauczycielka, egzaminatorka, polonistka z wieloletnim doświadczeniem, która pamięta niejedną reformę systemu edukacji.
-
Dobrostan to pojęcie spopularyzowane w czasie lockdownu. Dziś nie tylko nie traci na aktualności, można nawet rzec, że jego akcje idą w górę. Sprawdź, jak ty masz się z tą tendencją.
-
Edukacja Międzykulturowa
Edukacja międzykulturowa w szkołach
przez Olga Stobiecka-Rozmiarekprzez Olga Stobiecka-RozmiarekEdukacja międzykulturowa ma dziś ogromne znaczenie. Od dwóch lat doświadczamy sytuacji, w której wielokulturowość jest naszą codziennością. Ta różnorodność wymaga nie tylko zauważenia i nazwania, ale przede wszystkim troskliwego zaopiekowania się. Tu z pomocą przychodzi konsekwentnie i planowo wdrażana edukacja międzykulturowa.
-
Edukacja Przyszłości
Sztuczna inteligencja, uwaga, mamy rewolucję!
przez Katarzyna Włodkowskaprzez Katarzyna WłodkowskaNarzędzia oparte o algorytmy sztucznej inteligencji ogniuskują ostatnimi czasy zainteresowanie środowisk biznesowych i edukacyjnych. Czasy, kiedy nauczyciel był jedynym rzetelnym źródłem informacji, odeszły bezpowrotnie w zapomnienie. Czy to oznacza, że AI będzie np. nieocenioną pomocą w kwestii oceniania uczniów? Czy powinniśmy się bać sztucznej inteligecji?
-
Specjaliści szacują, że do 2030 roku około 15% wykonywanych obecnie zawodów może przestać istnieć, natomiast wiele będzie wymagało uzupełnienia wiedzy i kompetencji. Co zatem wspólnego z zawodami przyszłości mają betoniarz-zbrojarz i cieśla? Czy nostalgista przyjmie się na rynku pracy?
-
Edukacja Międzykulturowa
Współpraca z rodzicami dzieci cudzoziemskich – rozmowa z Magdaleną Kaczmarek
przez Olga Stobiecka-Rozmiarekprzez Olga Stobiecka-Rozmiarek„Niczego lepszego niż rozmowa ludzkość nie wymyśliła. Nawet, gdy zawodzi znajomość języka, mowa ciała i życzliwy uśmiech potrafią zdziałać cuda. Tylko dzięki rozmowie jesteśmy w stanie nawiązać więź i zbudować zaufanie z rodzicami dzieci cudzoziemskich
-
Edukacja MiędzykulturowaWideokasty
Od klasy wielokulturowej do międzykulturowej – rozmowa z Dominiką Cieślikowską psycholożką międzykulturową
przez Dominika Cieślikowskaprzez Dominika CieślikowskaOd klasy wielokulturowej do międzykulturowej – rozmowa z Dominiką Cieślikowską psycholożką międzykulturową
-
Prawo i Etyka Zawodowa
Kanon lektur – czyli wiele hałasu o nic?
przez Joanna Artiemjewprzez Joanna ArtiemjewKanon lektur. Te dwa słowa wywołują dreszczyk emocji przede wszystkim u uczniów, ale też u nauczycieli i rodziców. Dyskusja, co powinno się w nim znaleźć, a co należałoby wykreślić, jeszcze niedawno rozgrzewała fora internetowe. 28.06 dowiedzieliśmy się z rozporządzenia, co się zmieniło i… dyskusja rozgorzała na nowo.
-
Psychologia i Praktyka
Values in action, czyli o świadomości własnych zasobów
przez dr Tomasz Juńczykprzez dr Tomasz JuńczykPotencjał rozwojowy uczniów i uczennic zależy w dużej mierze od indywidualnych zasobów osób uczących w szkole. Najpierw jednak trzeba je wydobyć na światło dzienne w diagnozie, a następnie mądrze wspierać w środowisku pracy.