Strona główna » Po co nam wrażliwość kulturowa? Jak ją rozwijać?

Po co nam wrażliwość kulturowa? Jak ją rozwijać?

Współczesne polskie szkoły coraz częściej stają się miejscem spotkania uczniów pochodzących z różnych kultur. Stanowi to zarówno wyzwanie, jak i ogromną szansę edukacyjną. Wrażliwość kulturowa społeczności szkolnej odgrywa kluczową rolę w budowaniu otwartego, bezpiecznego środowiska, w którym każde dziecko czuje się akceptowane i szanowane. Edukacja w tym zakresie nie tylko pomaga zapobiegać uprzedzeniom i konfliktom, ale również kształtuje postawy empatii i zrozumienia wobec innych. Jak więc kształtować wrażliwość na inne kultury wśród naszych uczniów? Porozmawiamy o tym z prof. Waldemarem Kuligowskim – antropologiem kulturowym, badaczem i wykładowcą.

 

  • Waldemar Kuligowski

    antropolog kulturowy, badacz, wykładowca i publicysta. Kierownik Zakładu Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, profesor wizytujący UG w Gdańsku i MU w Brnie. Prowadził badania terenowe w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Ostatnio opublikował w USA monografię Modernizing Localities in Poland: A Never-ending Transformation. Prace naukowe wydawał po angielsku, czesku, litewsku, rosyjsku, se...

Artykuł powstał w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030, współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027.

Kontakt

Wielkopolski Portal Edukacyjny, Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030 Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
telefon: 618 584 734
e-mail: kontakt@portalwpe.pl
Logo fundusze europejskie
Wielkopolski Portal Edukacyjny stworzony jest w ramach projektu „Cyfrowa Szkoła  Wielkopolska@2030”, który jest projektem Województwa Wielkopolskiego, realizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Ta strona używa ciasteczek. Korzystając z portalu akceptujesz Politykę Cookie oraz Regulamin. Zaakceptuj

Przejdź do treści