Oczywiste jest, że obecnie zarówno nauczyciele, jak i uczniowie korzystają z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Jako nauczyciele, chcemy wiedzieć, które fragmenty prac uczniów powstały we współpracy z AI, a które uczeń stworzył samodzielnie. Czy w takim razie my też, jako nauczyciele, powinniśmy zaznaczać elementy, które stworzyliśmy z udziałem sztucznej inteligencji? Na to i inne pytania dotyczące etyki AI i zawodu nauczyciela odpowiedź znajdziecie w podkaście.
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badaczka splotów kultury i technologii związana z Humanities/Art/Technology (HAT) Research Center oraz Regionalnym Obserwatorium Kultury UAM. Pod nazwiskiem Binicewicz opublikowała książkę „O prywatności w świecie nowych technologii. Asymetria przejrzystości”.
Artykuł powstał w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030,współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027.