Oczywiste jest, że obecnie zarówno nauczyciele, jak i uczniowie korzystają z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Jako nauczyciele, chcemy wiedzieć, które fragmenty prac uczniów powstały we współpracy z AI, a które uczeń stworzył samodzielnie. Czy w takim razie my też, jako nauczyciele, powinniśmy zaznaczać elementy, które stworzyliśmy z udziałem sztucznej inteligencji? Na to i inne pytania dotyczące etyki AI i zawodu nauczyciela odpowiedź znajdziecie w podkaście.
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badaczka splotów kultury i technologii związana z Humanities/Art/Technology (HAT) Research Center oraz Regionalnym Obserwatorium Kultury UAM. Pod nazwiskiem Binicewicz opublikowała książkę „O prywatności w świecie nowych technologii. Asymetria przejrzystości”.
Artykuł powstał w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030,współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027.
Wielkopolski Portal Edukacyjny, Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu
ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
telefon: 618 584 734
e-mail: kontakt@portalwpe.pl
Wielkopolski Portal Edukacyjny stworzony jest w ramach projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolska@2030”, który jest projektem Województwa Wielkopolskiego, realizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027