Rozmowa o potencjale fotografii, która może być pedagogicznym i arteterapeutycznym narzędziem rozwijającym kreatywność i poczucie własnej wartości. Zespołowe działania z jej wykorzystaniem świetnie integrują grupę. Punktem wyjścia w fototerapii jest samopoznanie, przynoszące ulgę w codziennym cierpieniu i doświadczeniu straty.
Rozmowa z Tomaszem Siudą − fotografem, artystą, edukatorem, arteterapeutą − o potencjale fotografii, która może być narzędziem pedagogicznym, arteterapeutycznym i rozwojowym. Z podkastu dowiecie się między innymi:
- jak pracować na zróżnicowanym materiale: foto zrobione przed kogoś; portret, autoportret i selfi, albumy, fotorelacje;
- dlaczego materialna postać zdjęcia jest ważna w pracy rozwojowej;
- jak uczyć kreatywności, uważności, zachwytu i empatii z udziałem fotografii;
- jak zintegrować grupę, wykorzystując zabawy z fotografią;
- z czego wynika skuteczność fototerapii w pracy ze stratą.
- gdzie kończy się granica humanistycznego aspektu fotografii.
Inspiracje książkowe
- Roland Bartehes, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, Wyd. Aletheia, 2011.
- Susan Sontag, O fotografii, Karakter, 2017.
- Judy Weiser, PhotoTherapy Techniues, PhotoTherapy Centre, 1999.
- Bernd Siegler, Obrazy fotografii. Album metafor fotograficznych, Wyd. Universitas, 2009.
- Agata Czajkowska, Fototerapia. Fotografia w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, 2020.
- Dorota Raniszewska, Jeden obraz, wiele słów, Wyd. Bookplan
- Monika Rejkowska, Fotografia dla dzieci, Wyd. Ogon, 2023.
- Sanaka Hiiragi, Fotograf utraconych wspomnień, Grupa Wydawnicza Relacja, 2023