Strona główna » Debata oksfordzka w Twojej szkole

Debata oksfordzka w Twojej szkole

Debata oksfordzka pojawi się na lekcjach edukacji obywatelskiej, która zadebiutuje we wrześniu 2025 roku. Choć do premiery nowego przedmiotu zostało jeszcze kilka tygodni, to my już teraz szukamy sposobów na lekcje angażujące uczniów poznawczo i emocjonalnie.

W najnowszym odcinku podkastu Wielkopolskiego Portalu Edukacyjnego rozmawiamy o sztuce prowadzenia sporu rodem z brytyjskiego parlamentu. Czym jest debata oksfordzka i jak wykorzystać ją w szkole? Posłuchaj naszego nowego podkastu!

Naszym gościem jest Artur M. Lorek – politolog, nauczyciel akademicki i pasjonat debat oksfordzkich, z którymi związany jest od ponad 15 lat. W rozmowie poruszyliśmy następujące zagadnienia:

  • początki debat oksfordzkich w Polsce;
  • czym jest, a czy nie jest debata oksfordzka?
  • jakie korzyści niesie wykorzystanie debat oksfordzkich na lekcjach?
  • jak założyć klub debatanckich w swojej szkole?
  • jak wybierać tematy omawiane za pomocą debaty oksfordzkiej.

Edukacja obywatelska na Wielkopolskim Portalu Edukacyjnym

Przeczytaj także:

Paweł Biedny: Edukacja obywatelska – kontynuacja czy nowe otwarcie?

Agata Kominiak: Edukacja obywatelska w praktyce 

Co warto przeczytać?

Sprawdź także prace gościa naszego podkastu:

Lorek, A. M. (2020). Antyczna sztuka w służbie współczesności – wzajemne związki między biznesem, retoryką a zarządzaniem kadramiRefleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (21), 149–164.

Lorek, A. M. (2015). Debata oksfordzka w perspektywie współczesnych koncepcji edukacji obywatelskiej.


  • Politolog, badacz stosunków międzynarodowych w Europie Środkowej, trener wystąpień publicznych i dydaktyk debat oksfordzkich. Współzałożyciel Fundacji Edukacyjnej G5, autor opracowań naukowych i popularyzatorskich poświęconych debatom oksfordzkim. Jeden z pomysłodawców i inicjatorów przedsięwzięć takich, jak Mistrzostwa Polski Debat Oksfordzkich, Wielkopolski Turniej Debat Oksfordzkich, czy Turnie...

  • Politolog, doktor nauk społecznych, prowadzi badania w obszarze partycypacji politycznej młodych ludzi. Zawodowo zajmuje się marketingiem online. Wykorzystuje nowoczesne technologie w edukacji młodzieży.

Artykuł powstał w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2030, współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027.

Ta strona używa ciasteczek. Korzystając z portalu akceptujesz Politykę Cookie oraz Regulamin. Zaakceptuj